Terug in vorm na de vakantie

 

Weet jij wat de nummer één reden is waarom mensen hun jaardoelen niet halen op het gebied van gezondheid?

Of je het nu leuk vindt om te horen of niet…

Vakantie

Dit jaarlijks terugkerend extravaganza aan gezelligheid, voor-deze-ene-keer uitzonderingen en massaal gebroken beloftes in een absolute killer van jouw resultaten.

Terug In Vorm Na De Vakantie

Als ik je nu denkt: “Ja, dááág! Ik ga toch mooi elk jaar op vakantie hoor, dat pak je me niet af!”, mooi. Dat hoor ik graag. Iemand die langer dan vijf minuten met mij in gesprek is geweest zal direct herkennen dat er maar een wérkelijke reden is voor het niet behalen van resultaat: niet integer zijn naar jezelf. Welke commitment je ook hebt gemaakt naar jezelf, hij zal niet uitkomen tenzij je doet wat je gezegd hebt dat je zou doen. Elke keer weer.

Maar goed, nu is de vakantie toch weer bijna voorbij en wellicht hebben jouw goede voornemens voor die twee weken all-inclusive het niet langer overleefd dan fraai gepresenteerde welkomstdrankje bij het hotel. Wat nu? Direct back on the horse zou ik zeggen! Lees hier VIER TIPS OM NA DE VAKANTIE WEER TERUG IN VORM TE KOMEN.

1 – Laat je schuldgevoel varen

Ok, het liep toch net wat anders. Alweer. Dat kan gebeuren. Sterker nog, het is al gebeurd. Ondanks dat je al weet waarom vetcellen nooit verdwijnen. Het is terecht dat je er eens goed bij stil staat hoe ver dit jouw harde werk tot nu toe teniet heeft gedaan en hoeveel je van je jaardoel hebt gesaboteerd hiermee. Voel je je al rot? Mooi! Haal nu eens één keer heel diep door je buik adem en blaas langzaam uit. Zo, dat was dat. Laat het nu varen. Schuldgevoelens over dingen uit het verleden waar je nu niets meer aan kan doen gaan je niet vooruit helpen. Time to move on!

2 – Dump je extra eten

Heb je nog wat over van de barbecue? Teveel ingekocht toen er bezoek kwam? Weg ermee. Natuurlijk heb jij de ijzeren discipline het echt te laten liggen tot er weer iemand op bezoek komt. Desalniettemin voelt dit alsof je een pakje sigaretten op tafel laat liggen bij iemand die net gestopt is met roken. Uiteraard gooien we voedsel niet weg, maar verdelen we het aan anderen bij wie het wél in het voedingspatroon past. Zo scoor je nog sociale bonuspunten ook. WIN-WIN!

3 – Herformuleer of her-evalueer je doelenTerug In Vorm Na De Vakantie

Jezelf te buiten gaan kan een gevolg zijn van maken van een onrealistische commitment. “Ik ga nooit meer ijs eten” is niet realistisch. Het is niet gek dat je na maanden onthouding jezelf te buiten gaat aan Italiaans ijs…op het terras in Italië. Dit soort beloftes zorgen ervoor dat je de vakantie gaat zien als een ‘gerechtvaardigde uitzondering’ (lees: excuus) om te zondigen. Kijk nog eens goed naar wat je wilt bereiken DIT JAAR NOG. Wat is uitdagend, maar toch haalbaar?

Lees ook: Terugval Bij Afvallen (5 Motiverende Tips)

4 – Eet je favoriete maaltijd en doe je favoriete workout

Je bent maar een gezonde maaltijd en goede workout verwijderd van weer op weg zijn naar jouw doel. Grijp dit moment aan om de omstandigheden voor jou zo gunstig mogelijk te maken. Pak eens uit met je favoriete (gezonde!) maaltijd. Zorg er dan wel voor dat je niet te grote porties maakt. Wat betreft je workout zet je je leukste muziek klaar en doe waar je het meeste zin in hebt. Niet teveel over nadenken, gewoon even lekker KNALLEN!

Als je toch wat teveel hebt gegeten en gedronken deze vakantie, dan is de kans groot dat de “schade” wel mee valt. Gebruik deze vier tips en je bent in no time weer op de goede weg!

15 Tips Voor Gezonde En Ontspannen Feestdagen

Daar zijn ze weer, de gevreesde feestdagen. Voor de mensen die worstelen met hun gewicht en gezondheid brengen deze dagen vaker...

Lees meer

12 Tips Voor Gezond Uit Eten

Twee weken geleden heb ik al praktische tips gegeven over het kerstdiner. Maar wat nou als je niet met de familie thu...

Lees meer
Meer nieuws
Ine de Jong

"Ik wou zo graag eens niet meer hoeven te lijnen en toch een slank figuur hebben. Samen is dat is nu eindelijk gelukt!"

Ine de Jong
Anouk van de Vosse

"Ik ben écht veranderd en heb geleerd hoe ik het zelf kan volhouden. Van elke dag bankhangen naar genieten van het trainen!"

Anouk van de Vosse
Geertje Rampen

"Sinds december 2017 ben ik 6,2kg en 40 cm kwijt. Ik voel me nu weer een stuk fitter "

Geertje Rampen
Anita Smits

"Ik voel me nu nog gelukkiger, beter en vooral slanker en steeds meer Anita "

Anita Smits
Jolein Leenders

"En als ik het even niet meer zie zitten, dan pept Marvin me weer op!"

Jolein Leenders
Anke Rutten-Van der Kraan

"En wat voor resultaat! Bijna -20 kilo en -1 meter omtrek! Ik voel me fit, heb veel meer energie"

Anke Rutten-Van der Kraan
Ronah Van Gijsel

"Van een verlegen, onzekere jonge vrouw, naar een sterk, gedreven en actief persoon!"

Ronah Van Gijsel
Margot

"Dankzij Marvin’s enthousiasme en aanmoediging kon ik veel meer dan ik dacht!"

Margot
Daniëlle Delahaye

"Marvin is echt een topcoach! Hij staat altijd voor je klaar en geeft erg fijne tips/adviezen!"

Daniëlle Delahaye
Anouk Deleij

"Na 2 weken bezig te zijn kon ik al veranderingen zien, zat ik beter in mijn vel en had ik al meer energie."

Anouk Deleij
Juliette Nieuwlands

"Mijn leven is totaal veranderd en ik ben daar heel erg blij mee!"

Juliette Nieuwlands
Laura Hoogendoorn

"Marvin, bedankt voor je begeleiding de afgelopen 3 maanden!"

Laura Hoogendoorn
Amber van der Heijden

"Nu ik dit doel bereikt heb durf ik dan ook volmondig te zeggen dat ik trots ben op mezelf!"

Amber van der Heijden

Om jou zo goed mogelijk te helpen de juiste informatie te vinden, gebruiken we cookies op deze website. Hiermee kunnen we (soms in samenwerking met derden) jouw internetgedrag volgen. Als je verder gaat op deze website, gaan we er vanuit dat je daar akkoord mee bent. Meer weten? Bekijk onze cookiepagina.